RUILEN OF RETOURNEREN

Als u om enige reden niet blij bent met het ontvangen artikel dat LIENELOE u gestuurd heeft, of is het toch niet helemaal zoals u gedacht had, laat het ons dan weten en check de onderstaande ruiling / retour opties. Bij ons mag u altijd ruilen of retourneren (mits binnen 14 dagen) en ontvang je (in geval van een retour) je geld terug, ook als het een SALE item betreft. Wij vinden dat u volledig tevreden zou moeten zijn met al uw LIENELOE aankopen.

We werken uitsluitend met merken die bekend staan om hun kwaliteit. Het kan desondanks gebeuren dat een item bij levering niet helemaal in orde is. Dit vernemen wij dan graag zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 2 weken). In geval van herstelbare productie fouten of los zittende trims (knopen, accessoires etc.), zullen we het vanwege duurzaamheid, voor u laten repareren of herstellen bij een lokale kleermaker. Indien dit niet mogelijk is, zullen we het item laten repareren of vervangen via de leverancier. Hiervoor graag altijd contact met ons opnemen per e-mail, onder vermelding van uw naam en order nummer, en met ten minste 1 foto van het complete artikel waarbij de maat én de locatie van de schade zichtbaar is, en 1 of meerdere foto’s met een duidelijk beeld van de schade.

RUILEN OF RETOURNEREN;
Als het aangeschafte item toch niet helemaal is zoals u had verwacht, dan heeft u bij LIENELOE de mogelijkheid om uw artikelen binnen de officiële zichttermijn van 14 dagen te ruilen of te retourneren.
Let wel; Retour verzendkosten zijn altijd voor uw eigen rekening.

Neemt u voor een ruiling of retour graag eerst even contact op (niet verplicht), via e-mail met webshop@lieneloe.nl onder vermelding van het ordernummer en graag ook de reden van de retour / ruiling vermelden. Eventuele ruilingen kunnen we dan direct voor u reserveren om zo te voorkomen dat het artikel in de tussentijd uitverkocht raakt. Wanneer een retour na de termijn van 14 dagen na ontvangst, verzonden en/of aangemeld word als retour, behouden wij ons het recht voor deze niet meer als retour te accepteren.

Ons ruil- en/of retourformulier is afgedrukt op de factuur.
>> Graag altijd (een copy van) dit factuur/retour formulier toevoegen bij iedere retour (verplicht).
Wij hebben bewust geen apart retour formulier om minder papier te verbruiken en zo het milieu een beetje te sparen.
Mocht je graag een kopie factuur willen hebben, dan kunnen we deze op verzoek altijd digitaal aanleveren (graag order nummer vermelden).
Eventuele op of aan merkingen, mogen uiteraard ook op het formulier genoteerd worden.
Voorwaarden bij een retour of ruiling is dat het product compleet en ongebruikt is (inclusief prijskaartje / label en eventuele bijbehorende accessoires, luxe verpakkingen, zoals bv. een schoenendoos) en in een deugdelijke, gesloten, schone en onbeschadigde retour verpakking zit. U bent niet verplicht de originele doos / verzendzak te gebruiken voor uw retour zending.

* Bij een retour (dat uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst weer aan ons geretourneerd dient te worden) ontvangt u het aankoopbedrag terug op de rekening waarvan u ons ook betaald heeft (, wij kunnen uw creditbedrag niet naar een andere betaalrekening of betaalkaart terug boeken).

* Indien u een bestelling deels retourneert, en het resterende orderbedrag na het verwerken van de retour, lager uitkomt dan het gratis verzend bedrag, dan zullen wij u alsnog verzendkosten in rekening brengen. Deze worden in dat geval automatisch verrekend met het te crediteren bedrag van de ontvangen retouren.

* Bij retournering van de volledige order of herroeping van de volledige order, ontvangt u ook de in de LIENELOE webshop betaalde standaard verzendkosten retour.

* Wanneer u heeft gekozen voor Express levering, word de Express verzendkosten niet geretourneerd (in dat geval ontvangt u wel ook standaard verzendkosteh retour).

* Voor orders verstuurd naar een adres buiten Europa, gelden andere retour regels, zie daarvoor onze Engelstalige klantenservice.

* U bent zelf verantwoordelijk voor uw retour pakket; artikelen die zoek raken of beschadigen tijdens retour-transport worden niet door LIENELOE aan u vergoed. Deze schade dient u zelf te claimen (indien verzekerd verstuurd) bij de betreffende verzender.

* Bij een ruiling (binnen NL & de EU) zenden wij u het nieuwe product zo snel mogelijk toe, nà ontvangst van het retour gestuurd product. De nieuwe verzendkosten van LIENELOE naar uw (originele) verzendadres, zijn (behalve wanneer het een SALE artikel betreft) voor rekening van LIENELOE.
LET OP; dit geld alleen voor een ruiling binnen een bestelling (1 ordernummer), en dit kan max. 1x per ordernummer. Bij een 2e ruiling binnen 1 ordernummer, of bij een ruiling van een SALE artikel, worden er door ons opnieuw verzendkosten in rekening gebracht.
Nieuw geboekte orders in de webshop, worden niet als ruiling aangemerkt of verrekend.

Ons retour adres is:
Voor retouren binnen NL;

LIENELOE, tav. Retouren (order nr …)
Kruisstraat 25
2011 PW Haarlem
(Nederland)